„Kto ma ile nóg” – segregowanie.
Jeśli masz możliwość wydrukuj poniższe zwierzęta możesz je również narysować samodzielnie.
Dziecko ma przed sobą dywanik, podkładkę lub kartkę. Otrzymuje zastaw zwierząt hodowlanych i sznurek do zaznaczania zbiorów.
Dziecko tworzy zbiór zwierząt z :
- 2 nogami (kura, gęś, indyk, kaczka)
- i zbiór zwierząt z 4 nogami (krowa, koń, świnia, owca, koza, królik).
Nazywa zwierzęta, które znalazły się w zbiorach. Przelicza elementy w jednym i drugim zbiorze. Ustala, w którym zbiorze jest więcej elementów.
„Co słychać na początku” – tworzenie zbiorów.
Do tego zadania również skorzystaj z wcześniejszych ilustracji
zwierząt.
„Ile sylab jest w nazwie?” – porównywanie liczebności zbiorów.
- Stwórz zbiór zwierząt, których nazwa składa się z jednej sylaby (koń, gęś) i zbiór zwierząt, których nazwa składa się z dwóch sylab (kura, indyk, świnia, kaczka, krowa, koza, królik, owca).
Porównaj liczebność zbiorów, policz o ile jest więcej zwierząt, w nazwie których są dwie sylaby.
„Zapamiętaj kolejność” – zabawa dydaktyczna.
Dziecko wybiera 4 – 5 dowolnych sylwet zwierząt i układa je na dywaniku w rzędzie.
Następnie prezentuje swoje zwierzęta naśladując ich głosy. Zadaniem dziecka jest powtórzenie głosów zwierząt w takiej samej kolejności nie patrząc na ilustracje.
Propozycja na weekend i nie tylko 😊
Spróbujcie całą rodziną skonstruować własną grę planszową na temat związany ze zwierzętami wiejskimi. Wspólnie wymyślcie zasady gry i jej przebieg. Powodzenia!
Możecie również skorzystać z poniższych propozycji
Zasady gry:
1. Wydrukuj planszę.
2. Przygotuj kostkę do gry i pionki.
3. Ustaw pionki na polu START.
4. Rzuć kostkę.
5. Policz oczka.
6. Przesuń pionki o odpowiednią liczbę pól.
7. Nazwij zwierzę/naśladuj odgłos/wypowiedz samogłoskę/wypowiedz sylabę, znajdujące/ą się na polu, na którym stoisz.
Wersja rozszerzona / dla starszych dzieci:
1. Podziel nazwę zwierzęcia na sylaby.
2. Wyróżnij głoskę na początku wyrazu.
3. Znajdź rymujące się słowo.
4. Utwórz nazwę zdrobniałą do podanego wyrazu.
5. Ułóż zdanie z wyrazem.
Wersja rozszerzona / dla młodszych dzieci:
1. Znajdź wylosowane zwierzę wśród swoich zabawek / kart obrazkowych – z innej gry np. Memory.
2. Posłuchaj odgłosów zwierzęcia (w internecie).
3. Zaśpiewaj piosenkę, którą znasz o tym zwierzęciu np. Aaa, kotki dwa.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz