w tym tygodniu.
o ptakach, które wracają do nas z ciepłych krajów.
„Śniadanie Julka i Jagody” – słuchanie opowiadania
D.
Kossakowskiej.
Rodzice Julka i Jagody hodują krowy i kury. Kury znoszą jajka,
a krowy dają pyszne, zdrowe mleko. Julek i Jagoda jedzą śniadanie. Mama przygotowała Julkowi jajka. Mówi, że zniosła je jego ulubiona kura Jarzębatka.
Siostra Julka ma jogurt. Bardzo lubi jogurty, a szczególnie te, które mają smak jagodowy. Jajka i przetwory mleczne są zdrowe. A Julek mówi, że są smakowite.
Rozmowa na temat opowiadania.
- Jakie zwierzęta hodują rodzice Julka i Jagody?
- Kto znosi jajka?
- Skąd bierze się mleko?
- Co mama przygotowała Julkowi na śniadanie?
- Jaka kura zniosła jajko?
- Co na śniadanie je Julka?
- Jakie jogurty najbardziej lubi Jagoda?
- Co o jajkach i przetworach mlecznych mówi Julek?
Wyeksponowanie wyrazu podstawowego – „jajko” oraz obrazka przedstawiającego jajko.
Analiza i synteza słuchowa wyrazu „jajko”.
– Wybrzmiewanie sylab i głosek.
– Wypowiadanie sylab połączone z klaskaniem.
– Wypowiadanie kolejnych głosek wyrazu jajko.
– Liczenie głosek w wyrazie jajko.
jajko
jaj – ko
j-a-j-k-o
Demonstracja litery „j” pisanej małej i wielkiej – porównanie jej z literą drukowaną. – Pokaz pisania litery j, J bez liniatury – zwrócenie uwagi na kierunek pisania.
Nauka pisania litery „j”, „J”.
– Ćwiczenia w pisaniu litery j, J palcem w powietrzu, na dywanie, na blacie stolika.
Można wykonać ćwiczenia utrwalające poznaną literę.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz